60. Hodobay Papírrégiség és Műtárgy Árverés I.

2012.03.26 22:10

Ma délután rendezt meg a Hodobay Aukciós Ház a 60. árverését.

 

(forrás: Hodobay.hu);
Ez önmagában csak a Papírrégiségre kihegyezett embereknek jelentene valamit, de jelen esetben eme árverésen szervezett formában automobiliával is foglalkoztak.

Természetesen én is jelen voltam.

 

Az évek során már jó-pár élő aukción részt vettem, határon innét és határon túl, így van némi fogalmam a dolgok menetéről.

A <a data-cke-saved-href=" http:=" "="" www.mabeosz.hu="" target="_blank">MABÉOSZ (Magyar Bélyeggyűjtők Országos Szövetsége) székházban megrendezett aukció elsőnek furcsának hatott, mivel a 60-70es évek szerint modern székház, mind kívülről, mind belülről tipikus szocreál vállalt hangulatát sugározta.

Érdekes időutazás belépni az ilyen épületbe, miután átszellemülten visszarepültünk jó 30évet a portás útbaigazított a 3. emeletre. Kissé bizonytalanul kilépve a liftből kerestem a „turista jelzéseket”, de tétovázásom nem tartott sokáig, mivel szinte ismerős arcok sorfala vezetett az aukciós teremig. Belépve, a szimmetrikusan kihelyezett asztalok is emlékeztettek, hogy ez itt a legális :) „bélyegesek” birodalma. Gyorsan regisztráltam licittáblát és kerítettem egy katalógust (innét letölthető - pdf), majd Zsolt barátom mellé telepedtem le. Majd azonnal elkezdtem faggatni, a hely és a rendezvény sajátosságairól, erőviszonyairól. Az árverést vezető arra való tekintettel, hogy sok új arc/kudarc (köztük én is) jelent meg, ezért gyorsan eldarálta a szabályokat és máris belecsapott a lecsóba.

 

1939es tétel: 1917. 2 db 2 korona, egyik hajtatlan, a másik T3, de 7484 sorozatszámmal! Kikiáltási ára: 1000Ft

 

Az első 130 tétel számomra érdektelen volt, numizmatika, Magyar ill. Külföldi papírpénzek, Római pénzek, Kitüntetések és jelvények, stb.

És máris elérkeztünk a KÖZLEKEDÉS kategóriáig, itt már elkezdtem összeszedegetni a gondolataimat, de sajnos olyan tempóban hajtotta a vezető az aukciót, hogy szinte nehezemre esett felnéznem a katalógusból, sőt párszor le is maradtam a licitről is (igaz nem életbevágó kiadványokról volt szó, csak az úgynevezett „ennyit megér” kategóriásak voltak).

Volt pár érdekesnek mondható, A Motor folyóirat 1916-1917es példányok - 1500-1900Ft-ért, A Kerék 1928-1931-1934-1935-1938as példányok - 3000-4000Ft-ért és Autó 1929-1935-1937-1938as példányok 2500-4000Ft-ért.

Ezt követően jött kb. 35 tétel a kerékpárok, hajók, repülők és vasút kedvelőinek, majd jöttek a motoros papírok.

Ezek között volt pár magyar vonatkozású prospektus/típuslap amiket kinéztem magamnak, de nagy reményt nem fűztem a bezsákolásukat illetőleg, mert Pannonia anyagokért mindig közelharcot szokottak vívni a motorosok. Végül meglepetésemre, a Zsolt barátom lett volna párszor a konkurenciám, de nem erőltettem a dolgot és inkább lemondtam róluk, viszont ahol nem mozdult mellettem a licittábla, ott rámozdultam, így meg is kaparintottam egy ’73as P-21es és egy ’74es P-12 Pancsi típuslapot 1500-1500Ft-ért (egész jó fogás :)

Forrás: Hodobay.hu

Pannonia 250 P-21 & 250 P-12 (forrás: Hodobay.hu)

 

Kb. 40 tételnyi pihenés után jött a következő kiszemelt kiadvány egy a katalógus szerint: A Méray Motorkerékpárgyár Rt. Képes prospektusa 4 típus képével, adataival 1927-bõl 4000Ft, mint kiderült ez egy folyóiratba volt belefűzve és valaki inkább kiollózta, és ezt tette nem igazán sok ügyességgel, mert még a lap szélén jól láthatóak voltak a tűzés nyomai. Azért a képanyag megért volna nekem 4-5000 forintot, de már 8000es leütési ár már sok volt a fentiek tudatában.

Méray 1927 (forrás: Hodobay.hu)

 

Mára azt hiszem, felfüggesztem a beszámolóm írását, mert több energiám megy el a szemem nyitva tartására, mint az írásra.

Folyt.Köv.

Közantal Ákos - automobilia.hu

 

 


Papírrégiség